آنژیوکت خاکستری که موجب بهبود سریع بیمار در 5 دقیقه می شود

یونیسف در حال کار برای خرید یک میلیارد آنژیوکت خاکستری تا پایان سال 2021 برای تلاش‌های واکسیناسیون کووید-19 در کشورهای شرکت‌کننده در تسهیلات COVAX است. اگرچه واکسن های ایمن شده توسط این مرکز ممکن است در فرمولاسیون و شرایط ذخیره سازی متفاوت باشند، سرنگ ها و آنژیوکت ها همه از نوع غیرفعال خودکار (AD) هستند که توسط سازمان بهداشت جهانی تایید شده است.

سرنگ های AD و آنژیوکت برای برنامه های ایمن سازی توصیه می شوند زیرا برای جلوگیری از استفاده مجدد با قفل شدن خودکار پس از یک بار استفاده طراحی شده اند. آنها بهترین راه برای اطمینان از اینکه مردم واکسن های خود را ایمن دریافت می کنند، بدون خطر ابتلا به عفونت ناشی از سوزن های آلوده هستند.

آنژیوکت خاکستری خریداری شده برای این عملیات عظیم مشابه سرنگ هایی است که به طور معمول توسط یونیسف برای واکسیناسیون کودکان در سراسر جهان تهیه و تحویل می شود.

آنژیوکت

تا چند دهه پیش، کودکان با استفاده از سرنگ های قابل استفاده مجدد واکسینه می شدند که آنها را در معرض خطر انتقال بیماری های منتقله از طریق خون مانند هپاتیت B و HIV قرار می داد. رابین نندی، رئیس ایمن سازی یونیسف می گوید: «گاهی اوقات، این سرنگ های استفاده شده مجدداً فروخته می شد و دوباره مورد استفاده قرار می گرفت، و ما با مواردی مواجه شده ایم که کودکان از آنها به عنوان اسباب بازی استفاده می کنند.

بر اساس مطالعه ای که توسط WHO در سال 2014 انجام شد، تا 1.7 میلیون نفر به هپاتیت B، 315000 نفر به هپاتیت C و 33800 نفر به HIV از طریق تزریقات ناایمن مبتلا شدند.

یک واکسیناتور آموزش دیده در طول کارزار سراسری در روستای Bhojha در منطقه Kasur، پنجاب، پاکستان، به فاطمه دو ساله سرخک تزریق می کند.

وضعیت در سال 1999 شروع به بهبود کرد، زمانی که یونیسف، سازمان بهداشت جهانی و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) مشترکاً خواستار بهبود استانداردهای ایمنی تزریق شدند. در بیانیه‌ای ، سازمان‌ها خاطرنشان کردند که سرنگ‌های AD از قبل در دسترس و مقرون به صرفه بودند و اعلام کردند که این سرنگ‌ها باید وسیله انتخابی برای تجویز واکسن‌ها در خدمات معمول و در طول کمپین‌های گسترده باشند.