استفاده از زیتون سبز رودبار در چین باعث کوری دختر 18 ساله شد

زیتون چیست؟
زیتون میوه هایی هستند که از درختان زیتون به دست می آیند و می توانند تا 150 سال محصول تولید کنند اولین میوه ها تنها 10 سال پس از کاشت ظاهر می شوند.

ویدیو را تماشا کنید: “روغن زیتون به جای ویاگرا”
حدود 300 گونه درخت وجود دارد که میوه های آنها طعم و بوی خاصی دارد در بهار شکوفه می دهند و در زمستان زیتون برداشت می شود که با رسیدن به تدریج رنگ آن از سبز به سیاه تغییر می کند که در پایان پاییز یا ابتدای زمستان به آن می رسد.

درجه بلوغ زیتون سبز رودبار بر طعم روغن به دست آمده از آنها تأثیر می گذارد زیتون های بسیار رسیده به روغن خاصیت ملایمی می بخشد، در حالی که زیتون های رسیده کمتر عطر و بوی شدیدی به آن می بخشد بهترین کیفیت روغن از زیتون های دستچین شده به دست می آید.

خواص درمانی زیتون
از نظر خواص تغذیه ای بهترین روغن زیتون فرابکر است سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع و اسیدهای چرب اشباع کم است.

در میان اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون، عمدتاً عبارتند از: اولئیک (83-55%)، پالمیتولئیک (3.5-0.3%)، پالمتیک (7.5-20%)، استئاریک (0.5-5.0%)، لینولئیک (3.5-%). 21٪ و لینولنیک (0.9-1.5٪).
جایگزینی کره و مارگارین با روغن زیتون از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند ، زیرا منجر به تعادل سالم کلسترول در خون می شود علاوه بر این، افزایش در کلسترول HDL خوب روغن زیتون سرشار از ویتامین E است که روند پیری را به تاخیر می اندازد.

اثر ضد سرطانی
اثر ضد سرطانی زیتون به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن است مدت هاست که مشخص شده است که استرس اکسیداتیو آسیب رسان به ساختار سلولی و التهاب مزمن از جمله عوامل اصلی افزایش خطر ابتلا به سرطان هستند.

مشخص شده است که زیتون بیشترین نقش را در پیشگیری از سرطان سینه دارد آنها حاوی ترکیباتی به نام تریپرتن ها هستند که عمدتاً اسیدهای اورسولیک و اولئانوئیک هستند که از تکثیر سلول های بیماری زا جلوگیری می کنند آنها در مورد سرطان معده تأثیر مشابهی دارند.

اثر سلامتی آنها همچنین شامل محافظت از رشته های DNA در برابر استرس اکسیداتیو فوق الذکر، یعنی وضعیت عدم تعادل بین آنتی اکسیدان ها و رادیکال های آزاد خطرناک است.