استفاده از لامپ ال ای دی دایره ای در استخر توپ کودکان

منبع نور رنگ بی اهمیت نیست هنگام انتخاب نور انحصاری برای یک خانه یا آپارتمان، نمی توان موضوع دمای رنگ و نوع نور را نادیده گرفت.

این اغلب توسط سازنده تصمیم می گیرد، زیرا ما یک مدل لامپ با نوع خاصی از منبع نور (لامپ، هالوژن و غیره) دریافت می کنیم، اما باید تفاوت های اساسی بین آنها را بدانیم تا تاثیر آنها بر فضا را بهتر درک کنیم.

لامپ های رشته ای: CRI: 100 (خوب رندر رنگ)، حدود 1000 ساعت کار می کنند، دمای رنگ 2700 کلوین است، به دلیل مقررات اتحادیه اروپا خارج می شوند.

هالوژن ها: CRI: 100، احتراق سریع، امکان استفاده از تنظیم قدرت نور، برخی دارای فیلتر UV (ایمن برای چشم)، راندمان نور کم، توصیه می شود در آشپزخانه و حمام، جایی که نور اغلب روشن و خاموش می شود.

دمای رنگ 3200 K لامپ ال ای دی دایره ای : CRI: 82، زمان کار تا 20000 ساعت، راندمان نوری خوب، صرفه جویی در انرژی، دمای رنگ های مختلف؛ لامپ های LED: راندمان نوری بالا، دوره سریع رسیدن به روشنایی کامل، ارائه رنگ عالی، دمای رنگ های مختلف، طول عمر تا 100000 ساعت، صرفه جویی در انرژی.

در حالی که این لامپ، هالوژن یا نوع دیگری از منبع نور باشد اغلب توسط سازنده تصمیم می گیرد، ما باید بدانیم که چگونه رنگ بر روحیه ما و درک فضای داخلی تأثیر می گذارد.

سایه سرد تمرکز و تمرکز را بهبود می بخشد، بنابراین ارزش استفاده از آن را دارد، به عنوان مثال، در یک دفتر مجلل نور مطالعه باید دمای 3500 کلوین داشته باشد نورپردازی با رنگ خنثی در محدوده 3500 – 5000 K به عنوان نورپردازی اصلی داخلی عمل می کند.

نور گرم یعنی زیر 3300 کلوین را می توان در اتاق هایی که برای استراحت و آرامش استفاده می شود استفاده کرد زیرا فضای دلپذیری ایجاد می کند اما نقطه ضعف آن این است که می تواند درک بصری فضای داخلی را تغییر دهد.

اگر می‌خواهیم نورپردازی رنگ‌ها را به درستی بازتولید کند، باید بررسی کنیم که آیا با یک دقیقه مشخص شده است یا خیر 90 CRI.