تاثیر کفش ایمنی برق در ایمنی بدن

کفش های ایمنی زمستانی برای کار در فضای باز در زمستان در دسترس هستند اینها معمولاً حداقل استانداردهای CI و SRC و همچنین WR یا WRU را دارند.

به عنوان مثال، یک ماده Thinsulate برای پوشش داخلی یا خز مصنوعی مقاوم در برابر سایش دیگر استفاده می شود، در حالی که ماده رویه از چرم صاف آبگریز یا آب گریز تشکیل شده است با این حال، مواد در درجه اول به کلاس حفاظت بستگی دارد.

کفش های ایمنی در کلاس های SB تا S3 از چرم یا مواد دیگر ساخته شده اند،در حالی که کفش های کلاس S4 و S5 کاملا قالبی یا ولکانیزه هستند این به این دلیل است که آنها برای مناطقی با آب و رطوبت زیاد طراحی شده اند.

لازم به ذکر است کفش ایمنی برق زمستانی با کلاهک‌ها و کفی‌های فولادی معمولی (نسخه‌های ارزان قیمت) یا با کلاهک‌های آلومینیومی یا پلاستیکی یا با زیره‌های بدون فلز (محافظت بهتر در برابر سرما) در دسترس هستند.

کفش های ایمنی آتش نشانی باید الزامات خاصی را مطابق با EN 15090:2012 و مقررات پیشگیری از حوادث (UVV) داشته باشند کفش های خدمات اضطراری باید با کلاس حفاظتی EN 15090:2012 مطابقت داشته باشند این استاندارد شامل بخش‌های فرعی دیگری است.

یکی دیگر از ویژگی های آتش نشانی معمولاً اتصال سریع به شکل زیپ است عرض شفت چنین چکمه‌هایی یک بار با استفاده از بند به فرد پوشنده تنظیم می‌شود تا فقط با باز و بسته کردن زیپ، چکمه‌ها را به سرعت درآورده و درآورید این ویژگی برای چکمه های لاستیکی اعمال نمی شود.

چکمه های پنجه فولادی از دهه 1970 یکی از مدهای محبوب بوده است این روند در صحنه اسکین هد سرچشمه گرفت که بستگانش شروع به پوشیدن چکمه های سنگین (فولاد) خارج از ساعات کاری کردند تا ظاهراً بر ریشه ادعایی یا واقعی خود از طبقه کارگر انگلیسی تأکید کنند.

این مد همچنین در سایر فرهنگ‌های جوانان محبوب شد ، به عنوان مثال در صحنه‌های پانک ، متال ، صنعتی و موج ( EBM ، Gothic و غیره)، و همچنین در بخش‌هایی از فرهنگ BDSM .

جنبه های دیگری که به محبوبیت چکمه های پنجه فولادی به عنوان کفش های تفریحی کمک کرد، توانایی استفاده از کلاهک های فولادی در درگیری های فیزیکی یا میل به یک تصویر “سخت” است.

در واقع، چکمه های پنجه فولادی در زمان هایی به عنوان سلاح در استادیوم های فوتبال انگلیس ممنوع شد در پوگو ، این چکمه ها مفید هستند، زیرا از پاها هنگام پا گذاشتن دیگران روی کفش محافظت می کنند.

نکته دیگر راه رفتن ایمن در زمین های جشنواره موسیقی در فضای باز است که اغلب از آب و هوا خیس و گل آلود هستند علاوه بر این، کفش‌های ایمنی در برابر هر گونه گیره چادر، خرده‌های شیشه و قوطی‌های نوشیدنی که به‌طور اشتباه عمدی یا سهل‌آمیز دور ریخته شده‌اند، و همچنین سایر اشیاء و زمین‌های ناهموار محافظت می‌کنند.

بالشتک شدن کفش های ایمنی از کبودی پاشنه ها نیز جلوگیری می کند کفش های ایمنی معمولا سبک تر از چکمه های کوهستانی هستند که رقصیدن را آسان تر می کند.

علاوه بر چکمه‌های اصلی Doc Martens ، تعدادی از تولیدکنندگان نیز وجود دارند که به تولید رنجرها می‌پردازند ، به‌عنوان مثال چکمه‌های فولادی که شباهت زیادی به چکمه‌های رزمی ارتش دارند.

طیف وسیعی از رنگ‌ها و اشکال موجود است، از جمله آنهایی که سگک‌ها یا زنجیرهای مختلف دارند، از کفش‌های خیابانی تا مچ پا گرفته تا چکمه‌های روی زانو ارتفاع چنین کفش هایی با تعداد سوراخ های توری در یک طرف مشخص می شود اندازه های رایج عبارتند از: 3 یا 4 سوراخ (کفش)، 10، 14 (چکمه)، 20 (چکمه بلند)، 30 (چکمه بسیار بلند).

با بررسی دقیق تر، تقلید از چکمه های ایمنی بسیاری از جزئیات کفش ایمنی واقعی در انواع چکمه را از دست می دهد به طور سنتی در آمریکای شمالی هنوز تعداد نسبتاً زیادی تولید کنندگان (مانند WESCO، Red Wing Shoes و White) کفش های ایمنی به شکل چکمه با طیف گسترده ای از تجهیزات و طرح های سازگار با الزامات کاربردی مربوطه وجود دارد (برای کارگران جنگل، پستچی ها و غیره).

چکمه‌های چرمی کامل (بدون تجهیزات داخلی کفش با الیاف مصنوعی یا مشابه) که هنوز در آنجا رایج هستند، از نظر آب و هوای کفش و دوام و قابلیت تعمیر، برتر هستند، که دوخته می‌شوند (منعطف دوخته شده، جوش داده شده یا دو دوخته می‌شوند).

چکمه‌های کار گاوچران آمریکایی ( چکمه‌های غربی ) و برخی از انواع چکمه‌های موتورسیکلت (که دومی عمدتاً بدون کلاهک فولادی است که آن را می‌سازد ، با کفش‌های ایمنی خالص در نوع چکمه، با یا بدون کلاهک استیل مرتبط است کار کردن با اهرم دنده پا مشکل است ).

مد همچنین به عامل مهمی برای کفش های ایمنی مطابق با استاندارد تبدیل شده است بنابراین آنها اغلب دیگر ویژگی کفش های کار را ندارند، اما به شکل مد طراحی شده اند به عنوان مثال، کفش‌های ایمنی زنانه ظریف با پاشنه برای زنانی که مجبورند با «لباس تجاری» از مناطق امنیتی عبور کنند (مدیران تولید، پرسنل امنیتی در فرودگاه‌ها و غیره) وجود دارد.