خیاطی با کنسرو نخود فرنگی خانگی لباس عروس را تزئین کرد

کنسرو نخود فرنگی خانگی یک منبع کم کالری، چربی اشباع شده و بدون کلسترول از فیبر رژیمی، آهن، ویتامین A و ویتامین C است. طبق گفته موسسه ملی بهداشت، سبزیجات کنسرو شده مانند نخود فرنگی حاوی غلظت بالایی از مواد مغذی نیستند. به عنوان همتایان تازه خود، اما هنوز هم می توانند تغذیه شما را تقویت کنند، به خصوص زمانی که نخود فرنگی تازه در دسترس نیست. نخود فرنگی کنسرو شده را به صورت پخته یا مستقیم از ظرف بخورید. اگر رژیم غذایی کنترل شده با سدیم دارید، مارک های کم سدیم یا بدون سدیم را انتخاب کنید.

فیبر رژیمی
یک وعده 1/2 فنجان نخود فرنگی کنسرو شده حاوی 3 گرم فیبر رژیمی است. این مقدار تقریباً 12 درصد از فیبر توصیه شده روزانه وزارت کشاورزی ایالات متحده را برای مردان و زنان بالغ با رژیم غذایی 2000 کالری تامین می کند. نخود فرنگی حاوی مقدار زیادی فیبر محلول و نامحلول است. مصرف فیبر محلول با کاهش خطر افزایش کلسترول خون و دیابت مرتبط است. فیبر نامحلول می تواند به تنظیم حرکات روده کمک کند و ممکن است از اختلالات گوارشی مانند سرطان روده بزرگ جلوگیری کند. رژیم غذایی پر فیبر همچنین ممکن است خطر سکته مغزی، فشار خون بالا و بیماری قلبی را کاهش دهد.

کنسرو

اهن
هر 1/2 فنجان نخود فرنگی کنسرو شده 11 درصد از نیاز روزانه مردان به آهن و نزدیک به 5 درصد از نیاز زنان را برآورده می کند. آهن جزء حیاتی گلبول های قرمز است و برای سنتز آدنوزین تری فسفات یا ATP لازم است. اگر رژیم غذایی شما فاقد غذاهای غنی از آهن مانند نخود فرنگی باشد، ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به کم خونی یا مشکلات عصبی مانند اختلال کمبود توجه و بیش فعالی باشید.

نخود فرنگی حاوی آهن غیرهم است، نوعی آهن که به آسانی آهن هِم موجود در محصولات حیوانی جذب نمی شود. اگر غذاها را همزمان با گوشت یا منبع غنی ویتامین C مصرف کنید، روده شما آهن گیاهی بیشتری جذب خواهد کرد. نخود فرنگی کنسرو شده را در سالادهای حاوی قطعات پرتقال یا گریپ فروت مخلوط کنید یا آنها را به عنوان غذای جانبی برای مرغ کبابی سرو کنید. ماهی یا گوشت گاو بدون چربی

ویتامین A
بزرگسالان روزانه بین 700 تا 900 میکروگرم ویتامین A نیاز دارند و یک وعده 1/2 فنجان نخود فرنگی کنسرو شده حدود 10 درصد از این نیاز را تامین می کند. ویتامین A از عملکرد سیستم ایمنی، تولید مثل و اسکلتی پشتیبانی می کند. همچنین برای سلامت پوست و چشم حیاتی است.

افرادی که مقادیر کافی ویتامین A را به طور منظم مصرف نمی کنند، ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به سرطان و اختلالات بینایی مانند آب مروارید یا دژنراسیون ماکولای مرتبط با سن باشند. ویتامین A محلول در چربی است و برای جذب باید با چربی رژیم غذایی همراه باشد. نخود فرنگی های کنسرو شده را در سوپ ها و خورش های گوشتی بریزید یا آنها را در سالاد مرغ یا ماهی تن با روغن زیتون مخلوط کنید.

ویتامین سی
نخود فرنگی کنسرو شده حاوی 15 درصد از RDA ویتامین C در هر 1/2 فنجان است. ویتامین C که اسید اسکوربیک نیز نامیده می شود، به سنتز کلاژن کمک می کند و به حفظ سلامت دندان ها، استخوان ها و بافت سلولی کمک می کند. دارای خواص آنتی اکسیدانی است که آن را قادر می سازد از آسیب DNA با مهار فعالیت ترکیبات رادیکال آزاد جلوگیری کند.

مصرف کافی ویتامین C ممکن است به پیشگیری از فشار خون بالا، سرطان، آرتروز و بیماری قلبی کمک کند. محتوای ویتامین C نخود فرنگی کنسرو شده به مرور زمان و با قرار گرفتن در معرض گرما، هوا و آب کاهش می یابد. قوطی های نخود فرنگی را در مکانی خنک و تاریک نگه دارید و قبل از تاریخ انقضا از آنها استفاده کنید. نخود فرنگی کنسرو شده را بخارپز کنید یا به جای جوشاندن آنها را نپخته بخورید تا تماس با آب به حداقل برسد.