دوخت لباس عروس با عدس به روز در هندوستان

خواص و ارزش غذایی عدس

عدس منبع انرژی و پروتئین های گیاهی است

مانند سایر حبوبات (که در مقاله اختصاصی می توانید با آنها آشنا شوید )، عدس نیز یک غذای بسیار مغذی و پرانرژی است و غلیظ ترین منبع پروتئین گیاهی است: آنها 291 کیلو کالری و تقریباً 23 گرم پروتئین در هر 100 گرم دارند.

اینها مطمئناً پروتئین هایی با ارزش بیولوژیکی متوسط ​​هستند زیرا فاقد برخی اسیدهای آمینه ضروری ، به ویژه متیونین و سیستئین هستند: با این حال، ترکیب با سایر پروتئین های گیاهی مانند پروتئین های موجود در غلات، ماکارونی و نان غلبه بر این مشکل را ممکن می سازد.

بنابراین، عدس به روز می تواند یک منبع پروتئینی عالی نه تنها برای کسانی که رژیم های غذایی گیاهی را دنبال می کنند، بلکه برای کسانی که می خواهند رژیم غذایی سالم و متنوعی را حفظ کنند، باشد.

چند عدد عدس و هر چند وقت یکبار مصرف کنیم؟

دستورالعمل  یک رژیم غذایی سالم ایتالیایی مصرف حداقل 2-4 قسمت حبوبات در هفته را پیشنهاد می کند، اما اگر حتی بیشتر می خواهید، هرم غذایی کودکان نیز مصرف پروتئین های گیاهی را 4-5 بار در هفته پیشنهاد می کند عدس به راحتی می تواند یک یا چند قسمت از این قسمت ها را نشان دهد!

برای هر نفر چند عدد عدس طبخ کنیم؟ در صورت انتخاب خشک، بدون مواد نگهدارنده و نمک، باید به طور متوسط ​​50 گرم در نظر گرفته شود، در حالی که اگر از قبل آب پز را انتخاب کنید، مقدار متوسط ​​آن حدود 150 گرم است: در این مورد پیشنهاد می کنم محصولات طبیعی را انتخاب کنید که در شیشه های شیشه ای نگهداری می شوند

عدس، مانند همه حبوبات، خود را به روش های مختلف مصرف می کند و می تواند به روش های مختلف در رژیم غذایی گنجانده شود:

به عنوان جزء غذای اول : به شکل  سس عدس ، به عنوان جز جدایی ناپذیر سوپ/مخمل یا در ترکیب با غلات (به اصطلاح ارزن مصری با عدس قرمز پوست کنده معروف است).

به عنوان غذای دوم واقعی:  همبرگر عدس و سبزیجات (ترکیب عالی با کدو سبز و بادمجان)، کوفته با سس، میت لوف، خورش (مثلاً عدس با سالاد گوجه فرنگی / لوبیا و غیره)، هوموس عدس، سالاد عدس آب پز و سبزیجات.

استفاده از یکی از  محصولات مشتق شده متعدد مانند مخلوط صبحانه با عدس پف کرده، پاستا یا کوسکوس عدس، بیسکویت عدس.