زیتون شور فله در بازار بزرگ تهران

افزایش تقاضای جهانی برای روغن زیتون باعث گسترش کشت زیتون به مناطق جدید در نیمکره جنوبی شده است. این محیط‌های جدید محصول اغلب دارای آب و هوای معمولی مدیترانه‌ای نیستند و برخی از آنها در مناطق نیمه گرمسیری هستند که پاسخ محصول نسبتاً ناشناخته است.

برای مطالعه در رابطه با زیتون شور فله می توانید به مطالعه مقاله زیر بپردازید.

بر اساس نتایج مطالعات اخیر منتشر شده، این بررسی نشان داده است: (1) وقوع ساعات سرمای ناکافی برای گلدهی در طول خواب زمستانی در برخی از ارقام با نیاز سرمایی بالا، مانند “Frantoio” و “Leccino” در مناطق خاص (2) کمبود بارندگی زمستانی و بهاری در بخش‌هایی از آرژانتین و استرالیا اهمیت توزیع بارندگی را نشان می‌دهد و نشان می‌دهد که مقداری آبیاری احتمالاً در طول سال برای جلوگیری از کاهش عملکرد نفت در برخی مناطق مورد نیاز است و (3) کاهش در غلظت نفت و محتوای اسید اولئیک در مناطق گرم بر آنچه ممکن است برای مناطق سردتر مانند مدیترانه با گرم شدن کره زمین انتظار می رود تأکید می کند.

زیتون

با توجه به انتخاب ارقام خاص برای محیط های جدید نیمکره جنوبی، cv نشان داده شده است که Arbequina که رایج ترین رقم در سرتاسر جهان در باغ های مدرن با تراکم فوق العاده بالا است، حتی در مناطق گرمسیری نیمه گرمسیری به طور مداوم گل می دهد، اما غلظت روغن و محتوای اسید اولئیک آن اغلب بسیار کمتر از زمانی است که در مدیترانه رشد می کند. سایر ارقام نیز در این محیط های جدید دارای صفات مثبت و منفی هستند.

با این وجود، مدل‌های شبیه‌سازی خاص رقم به عنوان ابزار تقریبی برای پیش‌بینی اینکه آیا ارقام منفرد احتمالاً در مناطق رشد پیشنهادی جدید گل می‌دهند یا خیر، توصیه می‌شوند.

با توجه به تنوع جغرافیایی موجود در نیمکره جنوبی، دما به عنوان یک متغیر کلیدی ظاهر شده است یک جنبه حیاتی از تحقیقات آینده ممکن است پاسخ درختان زیتون به دما از سطح بیوشیمیایی مولکولی تا سطح گیاه کامل باشد.

در نظر گرفتن تنوع ژنتیکی قابل توجه در درختان زیتون و تعاملات محیطی ژنوتیپ x ظاهری که برای برخی از جنبه های کیفیت زیتون وجود دارد، مهم خواهد بود. بنابراین، استفاده از بسیاری از ارقام در مطالعات زمانی مطلوب خواهد بود.

در نهایت، مطالعات پایه هنوز برای بسیاری از مناطق در حال رشد در نیمکره جنوبی در دسترس نیست چنین اطلاعاتی درک کلی ما از کشت زیتون را افزایش می دهد و نیاز به برون یابی فقط از چند منطقه را کاهش می دهد.