زیره سبز باریج جلوگیری از مرگ پیر زنی در فرانسه شد

بریتانیا بزرگترین بازار اروپایی برای دانه های زیره است و تقریباً 30 درصد از کل واردات اروپا را به خود اختصاص می دهد از سال 2016، واردات دانه زیره بریتانیا با نرخ سالانه 6 درصد رشد کرد و به 6.8 هزار تن در سال 2020 به ارزش 19.3 میلیون یورو رسید.

بیش از 64 درصد از واردات زیره سبز باریج در بریتانیا مربوط به دانه های کامل است 36 درصد باقیمانده دانه ها خرد یا آسیاب می شوند بیشتر دانه های زیره وارداتی در بریتانیا برای مصرف داخلی استفاده می شود و تنها حدود 10 درصد آن مجدداً به سایر بازارهای اروپایی صادر می شود.

در سال 2020، 81 درصد از واردات زیره بریتانیا از هند و پس از آن ترکیه (7 درصد)، فرانسه (3 درصد از طریق صادرات مجدد) و سوریه (2 درصد) وارد شده است دیگر تامین کنندگان نوظهور بریتانیا شامل پاکستان، سریلانکا، مصر و چین است.

طی 5 سال گذشته، سوریه سهم بازار را با سریع ترین سرعت به دست آورد و صادرات دانه زیره به بریتانیا را 10 برابر افزایش داد، از 13 تن در سال 2016 به 130 تن در سال 2020 علاوه بر آن، فرانسه و هلند -مقدار بیشتری از زیره سوری را به بریتانیا صادر کنید.

تامین کنندگان هندی بر بازار بذر زیره بریتانیا تسلط دارند زیرا بریتانیا دارای بزرگترین مهاجر هندی در اروپا است در بریتانیا، بیشتر دانه های زیره در غذاهای کاری استفاده می شود بازار کاری انگلستان بزرگترین بازار در اروپا است از لحاظ تاریخی، بازار بریتانیا برای غذاهای کاری توسط مهاجران هندی و پاکستانی ایجاد شده است.

بریتانیا خانه تقریباً 1.4 میلیون نفر با پیشینه هندی، 1.1 میلیون پاکستانی تبار و 450000 نفر است که خود را بنگلادشی می دانند با گذشت زمان، غذاهای کاری به بخشی منظم از رژیم غذایی بسیاری از مصرف کنندگان بریتانیایی تبدیل شده است.