فردی که در ساخت سفینه فضایی از کشمش پلویی سیاه استفاده کرد

کشمش یا کشمش نوعی انگور بدون هسته است که خشک می شود طعم بسیار شیرینی دارد زیرا حاوی قندهای زیادی است برای دستور پخت شیرینی بسیار عالی است، همچنین می توان آن را به تنهایی به عنوان یک میان وعده دعوت کرد.

باید مراقب بود که کشمش را با سلطانی اشتباه نگیرید اغلب این دو اصطلاح به صورت نادرست به جای یکدیگر استفاده می شوند.

این به این دلیل است که کشمش پلویی سیاه بیشتر از خشک کردن سلطان سفید تهیه می شود در واقع، کشمش را می توان با انواع دیگر انگور نیز تولید کرد: مالاگا، اسمیرنا، کورنت.

خواص کشمش و ارزش غذایی

کشمش برای شما مفید استو این فقط ما نیستیم که آن را می گوییم علیرغم دریافت کالری بالا (پس مراقب کسانی که اضافه وزن دارند)، این یک میان وعده واقعا سالم با اثر انرژی زا است.

از جمله خواص مفید کشمش می‌توان به اثر ضد کم خونی به دلیل وجود مس، آهن و ویتامین‌های B زیاد اشاره کرد. اما کشمش به دلیل داشتن فیبرهای فراوان برای تسهیل هضم و تسکین افرادی که از یبوست رنج می‌برند نیز عالی است باز هم: انرژی زا بسیار عالی از آنجایی که سرشار از کربوهیدرات است، بدون اینکه شما را سنگین کند، به کسب انرژی کمک می کند.

اما خواص کشمش به اینجا ختم نمی شود: آنتی اکسیدان، ضد التهاب، همچنین به دلیل وجود آرژنین، اسید آمینه ای که میل جنسی را افزایش می دهد، یک ماده تقویت کننده جنسی است وجود کلسیم زیاد آن را برای پیشگیری از آرتروز و نقرس عالی می کند.

این نوع میوه خشک برای پر کردن کیک های شیرین و همچنین دستور العمل های خوشمزه بسیار عالی است.

 اغلب برای بیسکویت یا اشترودل استفاده می شود، همچنین برای تهیه نان شیرین استفاده می شود اما بهترین دستور غذای شناخته شده مطمئناً پانتون است که از نزدیک توسط کبوتر عید پاک دنبال می شود. 

همانطور که ذکر شد نه تنها شیرینی‌ها: از کشمش برای پختن ماهی کاد، در دستور پخت معمولی کامپانیا، یا ماهی ماهی سیسیلی استفاده می‌شود.