فرغون پلاستیکی اسباب بازی شاهزاده هند در زاینده رود

اندازه مناسب اسباب بازی بستگی به هدف بازی و سن کودکان دارد تا زمانی که دست و پا چلفتی هستند، به اسباب‌بازی‌هایی نیاز دارند که بتوانند آن‌ها را بگیرند: بلوک‌های بزرگ‌تر ساختمانی، یک مجموعه قطار چوبی بزرگ، یک توپ بزرگ که بتوانند با هر دو دست آن را بگیرند

این الزام در مورد کنترل‌ها نیز صدق می‌کند: اتصال تریلر روی وسایل نقلیه، دستگیره‌های میل لنگ در جرثقیل‌ها، دکمه‌های روی لباس عروسک‌ها.

از سوی دیگر، عروسک‌ها و خرس‌های عروسکی غول‌پیکر بی‌کفایت هستند و برای بردن به جایی طراحی نشده‌اند همچنین باید در نظر گرفت که عروسک های بسیار بزرگ به لوازم جانبی متناسب با حجم نیاز دارند مسئله هزینه و فضا.

وزن نیز می تواند در انتخاب نقش داشته باشد: کامیون بزرگ ساخته شده از چوب پایدارتر است، اما برای حمل یک کودک کوچک بسیار سنگین است بلوک های چوب سخت سنگین تر و در نتیجه پایدارتر از بلوک های ساخته شده از چوب سبک هستند.

همچنین در  استفاده از فرغون پلاستیکی اسباب بازی در ساحل در بین کودکان بسیار بیشتر می باشد

لذت بازی و موفقیت بازی می تواند به مقدار مناسب اسباب بازی بستگی داشته باشد چند بلوک برای اولین تلاش های ساختمانی کافی است، اما بعداً یک مصالح ساختمانی در مقادیر زیاد بیشتر از بسیاری از سیستم های ساختمانی در مقادیر ناکافی را برآورده می کند.

یک عروسک با لوازم جانبی بهتر از بسیاری از عروسک های بدون لوازم است برای نقاشی ابتدا به چند رنگ نیاز دارید، اما مقدار زیادی کاغذ.

تعداد کل اسباب بازی ها می تواند بزرگ یا کوچک باشد تعداد و تنوع گزینه های بازی در درجه اول توسط ترکیب تعیین می شود یک طیف کوچک اما متنوع و به درستی انتخاب شده از اسباب بازی ها ارزش بیشتری نسبت به موجودی بزرگ اسباب بازی هایی دارد که به طور تصادفی گرد هم آمده اند.