نوشیدن چای کله مورچه ای جان پیر زنی را گرفت

چای چیست؟ ویژگی های آن چیست؟
گیاه چای که منشاء آن برگرفته از دوران باستان و منشاء آن چین است، در اوایل به عنوان نوشیدنی مورد مصرف همه به حساب نمی آمد.

در مورد کشف آن، طبق یک افسانه چینی که بر اساس 3000 سال قبل از میلاد گفته شده است.

در مورد چای کله مورچه ای چه می دانید؟

امپراطور چین و گیاه شناس، شن نونگ، یک روز عصر، در حالی که خدمتکارش در حال جوشیدن آب بود و او زیر درخت نشسته بود، چند برگ از درخت افتاد و در آب افتاد، سپس آب قهوه ای شد، این مایع جدید که بیرون آمد توجه امپراتور را به خود جلب کرد و مایع را نوشید افسانه ای مشابه در هند نقل شده است.

به گفته هندی ها اولین کسی که چای نوشید بودا است وقتی بودا به خواب می رود، یک برگ چای را می جود و خستگی خود را برطرف می کند.

چای

نقطه شروع سفر این گیاه که به آن گل چای نیز می گویند، این گونه توصیف می شود علاوه بر مصرف فشرده، با خواص چای همیشه گیاهی متفاوت است. همانطور که فواید نوشیدن چای کشف شده است، تعداد افرادی که چای می نوشند تا سالم تر زندگی کنند نیز افزایش یافته است.

فواید چای چیست؟
اگرچه وقتی صحبت از فواید چای در فرهنگ ما می شود، فواید چای سیاه به ذهن متبادر می شود، اما فواید همه انواع چای به یکدیگر نزدیک است. چای که معجزه طبیعت است، از نظر فواید دارای ویژگی های بسیاری است :

هضم غذا را تنظیم می کند و باعث می شود روده ها راحت کار کنند.
ذهن را با تئین در محتوایش فعال می کند می تواند تمرکز را افزایش دهد .
از آنجایی که به صورت گرم مصرف می شود، اثری دارد که با شل کردن عروق، جریان خون را کند می کند.
مطالعاتی وجود دارد که می گوید در میان فواید چای با لیمو ، کاهش خطر ابتلا به سرطان نیز وجود دارد.
این می تواند گرما را در ماه های بسیار گرم تابستان با اجازه دادن به بدن برای خنک کردن خود با کاهش جریان خون تحمل کند.
چای برای مغز نیز فوایدی دارد گفته می شود راندمان کاری و ظرفیت تمرکز را افزایش می دهد.
نه تنها چای، بلکه بخار چای نیز فوایدی دارد هنگامی که چشمان خود را به مدت 1 تا 2 دقیقه با دقت در بخار چای نگه می دارید یا زمانی که چشمان خود را به مدت 1 تا 2 دقیقه با چای کیسه ای گرم می پوشانید، می توانید ناراحتی های چشم مانند خستگی و سوزش چشم را از بین ببرید.
با توجه به مطالعات انجام شده در محیط آزمایشگاهی، مشاهده شده است که ترکیبی به نام اپی گالوکاتچین گالات موجود در چای، اثر درمانی بر مقاومت به انسولین دارد.
بر اساس مطالعه ای که بیش از 10 سال به طول انجامید، مشخص شد افرادی که بیش از 4 فنجان چای سیاه در روز می نوشند تا 32 درصد در برابر خطر سکته مغزی محافظت می شوند.
فلاونوئیدها که گروهی از آنتی اکسیدان ها هستند، با مصرف منظم اثرات فشار خون بالا و کلسترول را کاهش می دهند چای همچنین حاوی مواد آنتی اکسیدانی است.