هیچگاه به این نوع ساعت رومانسون زنانه بند استیل نگین دار زیاد زل نزنید!!

مفهوم ساعت مچی به ساخت اولین ساعت ها در قرن شانزدهم برمی گردد در سال 1571، الیزابت اول پادشاه انگلستان یک ساعت مچی از رابرت دادلی خرید.

قدیمی‌ترین ساعت مچی موجود در سال 1806 ساخته شده و به Joséphine de Beauharnais داده شده است از ابتدا، ساعت های مچی تقریباً منحصراً توسط زنان استفاده می شد.

مردان تا اوایل قرن بیستم از ساعت های جیبی استفاده می کردند اعتقاد بر این است که اولین ساعت مچی توسط ساعت‌ساز آبراهام-لوئیس برگه در سال 1810 ساخته شد و در 5 دسامبر 1811 به ملکه ناپل فروخته شد.

سربازان اولین بار در اواخر قرن نوزدهم از ساعت رومانسون زنانه بند استیل نگین دار استفاده کردند شرکت گارستین لندن طرح “Watch Wristlet” را در سال 1893 به ثبت رساند افسران ارتش بریتانیا در طول مبارزات نظامی خود مانند جنگ انگلیس و برمه در سال 1885 استفاده از ساعت های مچی را آغاز کردند.

در طول جنگ اول بوئر 1880-1881، اهمیت هماهنگ کردن حرکات نیروها و هماهنگ کردن حملات علیه شورشیان بوئر بسیار مهم شد استفاده از ساعت مچی بعدها در میان طبقه افسران رواج یافت.

شرکت Mappin & Webb در سال 1898 تولید “ساعت های اعزامی” موفق برای سربازان را در جریان لشکرکشی به سودان در سال 1898 آغاز کرد و چند سال بعد تولید خود را برای جنگ دوم بوئر 1899-1902 افزایش داد در قاره، Girard-Perregaux و دیگر ساعت سازان سوئیسی در حدود سال 1880 شروع به تهیه ساعت های مچی برای افسران نیروی دریایی آلمان کردند.

اولین مدل‌ها اساساً ساعت‌های جیبی استاندارد بودند که روی بند چرمی استفاده می‌شدند، اما در اوایل قرن بیستم، تولیدکنندگان شروع به تولید ساعت‌های مچی مخصوص ساخت کردند شرکت سوئیسی Dimier Frères & Cie در سال 1903 یک طرح ساعت مچی با بند سیمی استاندارد را به ثبت رساند.

در سال 1904، لویی کارتیه، بنیانگذار Cartier SA، یک ساعت مچی برای دوستش آلبرتو سانتوس-دومونت تولید کرد تا عملکرد پرواز کشتی هوایی خود را بررسی کند.

در سال 1905، بنیانگذار Montres TUDOR SA، هانس ویلسدورف به لندن نقل مکان کرد و به همراه برادر همسرش آلفرد دیویس، Wilsdorf & Davis را تأسیس کرد که ساعت‌های باکیفیت را با قیمت‌های مقرون به صرفه ارائه می‌دهد.

این شرکت در سال 1915 رولکس شد ویلسدورف زودتر ساعت‌های مچی را تغییر داد و با شرکت سوئیسی Aegler قراردادی برای تولید طیف وسیعی از ساعت‌های مچی منعقد کرد.

در سال 1930، نسبت ساعت های مچی به ساعت های جیبی 50 به 1 بود جان هاروود اولین سیستم سیم پیچ خودکار موفق را در سال 1923 اختراع کرد