پیاز سرخ شده عسلی که موجب حرف زدن طوطی شد

پیاز سرخ شده عسلی منبع عالی آنتی اکسیدان است. در واقع، آنها حاوی حداقل 17 نوع مختلف از آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی هستند.

پیاز قرمز به ویژه حاوی آنتوسیانین است که رنگدانه های گیاهی از خانواده فلاونوئیدها هستند که به پیاز قرمز رنگ عمیق می دهند.

مطالعات جمعیتی متعدد نشان داده است افرادی که غذاهای غنی از آنتوسیانین بیشتری مصرف می کنند، خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهند.

به عنوان مثال، مطالعه‌ای روی 43880 مرد نشان داد که مصرف روزانه 613 میلی‌گرم آنتوسیانین به طور معمول با 14 درصد کاهش خطر حملات قلبی غیرکشنده مرتبط است.به طور مشابه، یک بررسی در سال 2018 به این نتیجه رسید که مصرف مقادیر بالاتر غذاهای غنی از آنتوسیانین با خطر کمتر بیماری قلبی و مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی مرتبط است.

پیاز

علاوه بر این، آنتوسیانین ها در برابر انواع خاصی از سرطان و دیابت محافظت می کنند.

پیاز قرمز سرشار از آنتوسیانین است که رنگدانه های گیاهی قدرتمندی هستند که ممکن است از بیماری های قلبی، انواع خاصی از سرطان و دیابت محافظت کنند.

حاوی ترکیبات ضد سرطان باشد
خوردن سبزیجات از جنس Allium مانند سیر و پیاز با کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان از جمله سرطان معده و روده بزرگ مرتبط است.

بررسی 26 مطالعه نشان داد افرادی که بیشترین میزان سبزیجات آلیوم را مصرف می‌کنند، 22 درصد کمتر از افرادی که کمترین مقدار را مصرف می‌کنند، در معرض ابتلا به سرطان معده قرار دارند.

علاوه بر این، بررسی 16 مطالعه در سال 2014 بر روی 13333 نفر نشان داد که افرادی که بیشترین مصرف پیاز را داشتند در مقایسه با افرادی که کمترین میزان مصرف را داشتند، 15 درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را داشتند.

این خواص مبارزه با سرطان با ترکیبات گوگرد و آنتی اکسیدان های فلاونوئید موجود در سبزیجات آلیوم مرتبط است.

به عنوان مثال، پیاز آنیونین A را فراهم می کند، یک ترکیب حاوی گوگرد که در مطالعات لوله آزمایش نشان داده شده است که رشد تومور را کاهش داده و گسترش سرطان تخمدان و ریه را کند می کند.

پیاز همچنین حاوی فیستین و کورستین است که آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی هستند که ممکن است رشد تومور را مهار کنند.

رژیم غذایی سرشار از سبزیجات آلیوم مانند پیاز ممکن است اثر محافظتی در برابر برخی سرطان ها داشته باشد.

. کمک به کنترل قند خون
خوردن پیاز ممکن است به کنترل قند خون کمک کند، که به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت یا پیش دیابت بسیار مهم است.

یک مطالعه قدیمی روی 42 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که خوردن 3.5 اونس (اونس) یا 100 گرم پیاز قرمز خام به طور قابل توجهی سطح قند خون ناشتا را پس از 4 ساعت کاهش داد.

علاوه بر این، چندین مطالعه حیوانی نشان داده است که مصرف پیاز ممکن است برای کنترل قند خون مفید باشد.

یک مطالعه نشان داد که موش‌های مبتلا به دیابت که با غذای حاوی 5 درصد پودر پیاز خشک به مدت 8 هفته تغذیه شدند، سطح قند خون ناشتا را کاهش دادند و سطح تری گلیسیرید و کلسترول پایین‌تری نسبت به گروه کنترل داشتند.

ترکیبات خاصی که در پیاز یافت می شوند، مانند ترکیبات کوئرستین و گوگرد نیز دارای اثرات ضد دیابتی هستند.

به عنوان مثال، نشان داده شده است که کورستین با سلول های روده کوچک، پانکراس، ماهیچه های اسکلتی، بافت چربی و کبد برای کنترل تنظیم قند خون کل بدن تعامل دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.