یونجه حساس به شرایط آب و هوایی اما مناسب برای انواع دام!

یونجه به شرایط آب و هوایی بسیار حساس است، به خصوص زمانی که برداشت می شود.

در شرایط خشکی، هم تولید بذر و هم تولید برگ متوقف می‌شود و یونجه‌هایی با نسبت بالایی از ساقه‌های درشت خشک و دارای ارزش غذایی بسیار پایین تولید می‌شوند.

یکی از بهترین خوراک دام می توان به یونجه خشک اشاره نمود.

اگر هوا خیلی مرطوب باشد، یونجه بریده شده ممکن است قبل از اینکه عدل بندی شود، در مزرعه فاسد شود.

بنابراین، بزرگترین چالش و خطر برای کشاورزان در تولید محصولات یونجه، آب و هوا است، به ویژه آب و هوای چند هفته خاص که گیاهان در بهترین سن یا بلوغ برای یونجه هستند.

از این رو یونجه خشک بسته بندی را می توان استفاده نمود.

یک استراحت خوش شانس در آب و هوا اغلب کارهای یونجه زنی (مانند چمن زنی، عدل زنی) را به اولویت اصلی فهرست کارهای مزرعه تبدیل می کند.

این در اصطلاح ایجاد یونجه در حالی که خورشید می درخشد منعکس شده است. یونجه هایی که در هنگام برش خیلی مرطوب بودند ممکن است پس از عدل بندی دچار پوسیدگی و کپک شوند و پتانسیل تشکیل سموم در خوراک را ایجاد کنند که می تواند حیوانات را بیمار کند.

شما میتوانید برای انواع دام از یونجه پی سی ال استفاده نمائید.

پس از برداشت، یونجه نیز باید به روشی ذخیره شود تا از خیس شدن آن جلوگیری شود. کپک و فساد ارزش غذایی را کاهش می دهد و ممکن است باعث بیماری در حیوانات شود. یک قارچ همزیست در فسکیو ممکن است باعث بیماری در اسب و گاو شود.[3]

یونجه بی کیفیت خشک، سفید شده و دارای ساقه درشت است. گاهی اوقات، یونجه ذخیره شده در خارج از خانه به این شکل ظاهر می شود، اما همچنان در داخل عدل سبز است.

با استفاده از یونجه خوراک دام از آن برای دامها بهره مند شوید.

عدل خشک شده، سفید شده یا درشت هنوز خوراکی است و تا زمانی که خشک باشد و کپک زده، گرد و غبار یا پوسیده نباشد، ارزش غذایی دارد.

  • منابع:
    1. Hay
  • تبلیغات: 
    1. متانول یا اتانول کدام سوخت بهتری است؟
    2. قتل های عجیب و بی رحمانه ای که در هالیوود رخ داده است
    3. پزشکی که رکورد بیل گیتس را زده است!
    4. برای داشتن لبخندی زیبا دوغ بنوشید